Need Help Translating!

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Hi guys I didn't have a clue which section of GTP to post this request in so I ended up here as its the most populated and stand a better chance of a few replies :) As some of you may already know .. there is a yearly event in the GT4 racing schedule called the Board Comp, Its basically where a good few of the GT forums scattered around put forward a team of 10 drivers to compete in 10 events against each other for points per round to find an overall winning forum!

The board comp changes host yaerly and on this occasion the forum that is hosting is a French forum called GTchallenge ... they speak very limited English and have drawn up the rules for this BC but can only draught it in French!

I was hoping some kind member would take the rules table I will paste below and translate it into English for us? It would be very much appreciated by numerous guys all over the GT scene .. We could run this through babbelfish and it would just end up a load of garble and really need it translated to the letter to be sure we have all the rules details 👍

I know its a big ask but we have 3 days until the BC starts on the 24th and the rules have been posted for over a week now with no sign of an English rules sheet ... Here's the section below that we hope will come back in English
Massive thanks to anyone who can take some time to help us out
Cheers
Ron.



Board Challenge 7 (BC7) est une compétition internationale de course en ligne qui réunit des communautés Internet regroupées autour de la série de jeux video Gran Turismo.
Chaque communauté aligne une équipe composée de ses meilleurs pilotes et concourt dans une série de courses ou de tours lancés dont le résultat désignera la communauté la plus rapide.

BC7, basé sur Gran Turismo 4, perpétue la tradition des courses en ligne établie par les précédentes éditions du Board Challenge, ainsi que par les différentes séries de course en ligne courues sur les différents forums de la Communauté Gran Turismo.

1.0 SÉRIES

1.1: La compétition BC7 consiste en une série de 10 Rounds. Chaque Round suit un Scénario soit de type 'course simple' soit de type 'tour lancé'. Les Scénarios sont divisés en Catégories par type de voiture, type de circuit, type de course et/ou longueur de la course, ou une combinaison de ces critères.

1.2: Pour des raisons de délais, les Scénarios seront proposés par l'administration BC7. Une liste de Scénarios est proposer et validé en accord avec les Capitaines et Co-Capitaines.
1.3: Toutes les courses ont lieu dans le mode arcade de GT4.

1.4: Longueur de la course : Les Propositions de courses peuvent comporter 1 tour (hotlap) et Scénarios de 2 à 15 tours maximum.

1.5 : Les courses comportant plusieurs tours doivent être courues en une seule session, sans tour supplémentaire avant ou après. Le Pilote doit lancer une session de course, effectuer le nombre de tours prévus pour le Round et quitter dès le dernier tour accompli. Sauvegarder le ralenti à ce moment enregistre la totalité des tours ainsi que le temps total mis pour parcourir le nombre de tours.

1.6: Sélection des Voitures : tous les Scénarios doivent utiliser les Voitures standard du jeu GT4. Les Voitures doivent être disponibles dans toutes les différentes versions du jeu (NTSC/PAL etc). L'utilisation d'hybrides est proscrite. Les Voitures achetables en concession dans le jeu sont préférables mais des sauvegardes contenant 100% des voitures sont disponibles pour les Pilotes dans le cas où un Scénario utiliserait une voiture accessible uniquement comme récompense.

1.7: Préparation des Voitures : tous les Scénarios peuvent inclure des réglages spécifiques. Les Propositions doivent indiquer ces modifications, pièces ou réglages s'il y a lieu.

1.8: Toutes les épreuves auront lieu en mode arcade et non en mode GT.

1.8.1: Modifications en mode Arcade : le "Réglage Rapide Complet" correspond à la puissance maximale et au poids minimum. Tous les Scénarios Arcade doivent imposer l'utilisation du poids minimum.

1.8.2: Pneus: tous les Scénarios doivent préciser le(s) type(s) de pneus et le réglage d'usure des pneus à utiliser s'il y a lieu. Dans les courses en mode Arcade, le type de pneus utilisés par les adversaires (AI) est à la discrétion de chaque Pilote.

1.8.3: Aides au pilotage: les réglages des aides au pilotage est laissé à la discrétion du Pilote sauf si le Scénario impose ces réglages.

1.8.4: Contrôleurs: le contrôleur (manette ou volant) et la transmission (automatique ou manuelle) sont laissés à la discrétion de chaque Pilote.

1.8.5: Tous les Scénarios doivent être courus sans pré-qualification permettant d'améliorer la position sur la grille.

1.8.6: Les ajustements nécessaires seront apportés pour éviter qu'un circuit ou une voiture ne soit utilisé plus d'une fois. Ces ajustements seront apportés par l'Administration du BC7 en accord avec les Équipes concernées.

1.8.7: les Points sont attribués à chaque Équipe/Pilote après chaque Round sur la bases de la grille suivante :
1er: 30 pts
2e : 27 pts
3e : 25 pts
4e : 23 pts
5e : 21 pts
6e : 20 pts
7e : 19 pts
8e : 18 pts
9e : 17 pts
10e: 16 pts
11e: 15 pts
12e: 14 pts
13e: 13 pts
14e: 12 pts
15e: 11 pts
16e-25e 1pts

1.9: Championnat : les Équipes seront classées sur la base du nombre total de Points remportés. En cas d'égalité, l'Équipe comptant le plus grand nombre de victoires (ou en cas de nouvelle égalité, le plus grand nombre de secondes places, voire troisièmes, quatrièmes, etc si nécessaire) sera déclarée Championne.

2.0: ÉQUIPES

2.1: Composition des Équipes : chaque Équipe comporte 10 Pilotes et 2 Remplaçants. Ces Pilotes et Remplaçants sont désignés et inscrits auprès de l'Administration du BC7 avant la clôture des Inscriptions. Les Équipiers inscrits ont accès à un forum de discussion spécifique consacré aux règles, informations et résultats.
Les Équipes ayant du mal à recruter 10 Pilotes peuvent demander une Dérogation à cet Article. Chaque demande de Dérogation sera examinée individuellement par l'Administration du BC7 et les Capitaines d'Équipe.

2.2: Administration des Équipes : chaque Équipe désigne un Capitaine qui la représente lors des échanges avec l'Administration du BC7. Chaque Équipe désigne un également un Suppléant en cas d'absence du Capitaine. Le Capitaine et le Suppléant peuvent également être Pilotes, à la discrétion de l'Équipe. Le Capitaine et le Suppléant ont accès à un forum spécial dédié à l'Administration du BC7.

2.3: Participation des Équipes: chaque Pilote participe à un et un seul Round, sauf dans la cas des Équipes ayant moins de 10 Pilotes bénéficiant d'une Dérogation. Les Remplaçants peuvent participer au maximum à un Round. Il n'est pas nécessaire de désigner au préalable quel Pilote courra quel Round, mais un seul temps sera accepté pour chaque Pilote (ou le nombre de temps défini par Dérogation).

2.4: Sélection des Équipes : chaque Équipe sélectionne ses Pilotes comme bon lui semble. Un Pilote ne peut pas faire partie de plus d'une Équipe. Chaque Communauté peut inscrire plus d'une Équipe, sous réserve que chaque Équipe respecte le critère ci-dessus.

2.5: Participants additionnels : chaque Équipe peut avoir des Participants additionnels en soutien des Pilotes inscrits. Le soutien apporté peut prendre n'importe quelle forme excepté courir le temps soumis. Le nombre de Participants additionnels n'est pas limité et ces participants n'ont pas besoin d'être connus de l'Administration du BC7.

3.0: RÈGLEMENT DES COURSES

3.1: L'ensemble du règlement ci-dessous est soumis à la vérification des ralentis par un Comité de Vérification. Les ralentis sont vérifiés par tous les moyens disponibles dans GT4. Dans le cas où les moyens disponibles dans le jeu ne permettent pas de trancher clairement le cas, des moyens supplémentaires comme l'enregistrement vidéo pourront être mis en oeuvre à la discrétion de l'Administration du BC7 et du Comité de Vérification.

3.2: Le Comité de Vérification est constitué de l'Administration du BC7, des Capitaines d'Équipe et/ou de Vérificateurs externes non participants. La composition exacte du Comité doit être déterminée avant que la première course ne commence.

3.3: L'objectif du BC7 est d'assurer que 100% des temps soumis sont propres. Néanmoins, les règles reconnaissent que les courses impliquant des adversaires non joueurs (AI) ou comportant plusieurs tours sont pratiquement impossible à maintenir 100% propres.
Le système de pénalité décrit ci-dessous vise à gérer les infractions mineures. Les infractions manifestement volontaires comme couper à travers l'herbe, s'appuyer sur un mur ainsi que les contacts volontaires ou involontaires avec des adversaires résultant en un gain de temps sont suffisants pour la disqualification immédiate du temps soumis sans poursuite de la Vérification.

3.4: le Circuit : le Circuit est constitué de toutes les zones comportant un revêtement de type asphalte (inclut les trottoirs et vibreurs), pavés, briques ou tout autre type de revêtement. Les zones correspondant à un des types précédents sont incluses même si elles sont partiellement couvertes de poussière, sable ou gravier.

3.4.1: Les revêtements suivants font partie du Circuit :
- le tarmac
- les caniveaux
- les trottoirs
- tout vibreur en béton, pierre, etc (cf. Nürburgring)
- tout revêtement d'un de ces types situés au-delà d'un caniveau ou trottoir.
- tout tarmac partiellement couvert de poussière ou sable (cf. El Capitan)

3.4.2: Les zones suivantes ne font pas partie du Circuit :
- les prairies
- le gazon en général
- la terre
- le gravier et les zones de sécurité
- les pavés partiellement recouverts de gazon (grasscrete)

3.4.3: Courses urbaines : toutes les zones recouvertes d'asphalte ou de béton font partie du Circuit, indépendamment de la présence de signalisation routière (lignes, zébras).
Les cônes, barrières ou autres délimitations physiques marquent la limite du Circuit partout où ils sont présents.

3.4.4: Courses routières : toutes les zones recouvertes d'asphalte ou de béton font partie du Circuit, incluant les trottoirs, vibreurs et les zones peintes, à l'exception des zones exclues au 3.4.2

3.4.5: Rally : toutes les zones accessibles font partie du Circuit à l'exception des zones exclues au 3.4.2. Les pistes de rally sont exemptes de la notion de revêtement. Les murs invisibles sont considérés comme des murs et exclus.

3.5: Hors piste : Au moins 2 pneus doivent rester en contact avec le Circuit à tout instant. Si un ou plusieurs pneus quittent le sol, c'est la projection de ces pneus verticalement sur le Circuit qui doit être en contact avec le Circuit.
Si 3 ou 4 pneus quittent le Circuit, la voiture est considérée Hors Piste.
Les rallyes ne sont pas concernés par cette règle.

3.6: Contact avec l'environnement : tout changement de direction ou vitesse ne résultant pas de l'action du Pilote sur le Contrôleur se produisant au voisinage immédiat d'un mur ou d'une barrière (visible ou invisible) est considéré un Contact.
Les Contacts Mineurs peuvent être totalement interdits ou simplement pénalisés selon le format de la course (cf. 3.9)

3.6.1: tout Contact Majeur avec l'environnement est formellement interdit et résulte en une disqualification immédiate du temps soumis sans poursuite de la Vérification. Un Contact est réputé Majeur si la face avant (calandre, phare, avant du pare-choc) est le premier point d'impact, ce qui dans une course réelle endommagerait la voiture en la rendant inconduisible.
Les Contacts dont le point d'impact est situé sur le côté de la voiture ne sont pas considérés comme Majeurs, sauf cas prévus par les paragraphes suivants.

3.6.2: tout Contact réduisant la vitesse de la voiture de plus de 5 mph ou 8 km/h est réputé un Contact Majeur.

3.7: Contact avec les Adversaires : tout changement de direction ou vitesse ne résultant pas de l'action du Pilote sur le Contrôleur se produisant au voisinage immédiat d'un Adversaire est considéré un Contact.
Les Contacts Majeurs résultant en un gain de temps (voiture poussée par l'arrière ou s'appuyant sur un adversaire au freinage ou en courbe) sont formellement interdits et résultent en une disqualification immédiate du temps soumis sans poursuite de la Vérification.
Les Contacts Mineurs ne résultant pas en un gain de temps peuvent être totalement interdits ou simplement pénalisés selon le format de la course (cf. 3.9)

3.8: Pénalités : les Hors Pistes ou Contacts Mineurs et involontaires seront sanctionnés de Pénalités selon le tableau ci-dessous. Dans le cas où le Round est de type tour lancé, le Pilote peut soumettre un Chrono de Remplacement 100% propre et plus lent que l'original afin d'éviter une Pénalité. Le Chrono de Remplacement doit être soumis avant la fin de la course pour être valable.

3.9: Tours lancés : étant donné la nature des Rounds de type tour lancé, ces chronos doivent être 100% propres. Tout Hors Piste ou Contact résulte en la disqualification du chrono.

3.9.1: Courses courtes (moins de 5 tours) : les Hors Pistes et Contacts Mineurs résultent en une Pénalité ajoutée au Chrono selon le tableau ci-dessous :
1 Hors Piste ou Contact : en cours...
2 Hors Piste ou Contacts : en cours...
3 Hors Piste ou Contacts : en cours...
4 ou plus Hors Piste ou Contacts : Disqualification

3.9.2: Courses longues (plus de 10 tours) et courses longue distance : les Hors Pistes et Contacts Mineurs résultent en une Pénalité ajoutée au Chrono selon le tableau ci-dessous :
1 Hors Piste ou Contact : aucune pénalité
2 Hors Piste ou Contacts : en cours...
3 Hors Piste ou Contacts : en cours...
4 Hors Piste ou Contacts : en cours...
5 Hors Piste ou Contacts : en cours...
6 ou plus Hors Piste ou Contacts : Disqualification

3.10 Toute infraction aux règles ci-dessus ou aux règles propres à chaque Round (voiture, réglages, circuit, conditions de course, etc) est sanctionnée par la disqualification du Pilote et par l'attribution de zéro Point pour le Round.

4.0: SOUMISSION DES CHRONOS ET DES RALENTIS

4.1: Soumission des Chronos : le Chrono soumis doit correspondre au Chrono sauvegardé dans l'interface du site GTChallenge.net. Aucun autre type de Chrono (Journal ou Analyseur) ne sera accepté. Les Capitaines, Suppléants et Pilotes doivent soumettre les Chronos pour chaque Round via l'interface de soumission de Chrono du site GTChallenge.net. En cas d'impossibilité, les envois devront parvenir à l'Administration du BC7 avant expiration du délai de soumission annoncé. Tout Chrono reçu après expiration du délai de soumission sera refusé et le Pilote sera sanctionné d'un Abandon et marquera zéro Point pour le Round.

4.2: Soumission des Ralentis : chaque Chrono doit être vérifié par l'intermédiaire du Ralenti correspondant, fourni par le Pilote.
Les Ralentis seront soumis de préférence sous la forme d'un fichier Xport / Sharkport / MaxDrive via l'interface de soumission de Chrono du site GTChallenge.net ou en cas d'impossibilité, à l'Administration du BC7 / Comité de Vérification en postant le fichier dans le topic correspondant uniquement après la fin de l'épreuve.
Les Pilotes ne disposant d'aucun de ces accessoires ne peuvent pas participer.
Les Ralentis doivent parvenir à l'Administration du BC7 ou au Comité de Vérification dans les 10 jours calendaires suivant la fin du Round. Les pilotes doivent indiquer leur pseudo dans le "Commentaire" du replay sauvegarder. En cas d'envois autre (MP, Forum, Mail etc...) que par l'interface de soumission de Chrono du site GTChallenge.net, Chaque Ralenti doit être libellé avec les informations suivantes :
- Nom de l'Equipe
- Nom du Pilote
- Numéro du Round

4.3: PUBLICATION DES RESULTATS : les Résultats Provisoires seront annoncés dès que possible après l'expiration de l'Echéance du Round. L'organisation est bénévole et fera tout son possible pour annoncer les Résultats le plus tôt possible mais ne peut garantir aucun délai.
Les Résultats Officiels seront publiés dès que la Vérification aura été effectuée pour tous les Chronos soumis.

5.0: DIVERS
xxxxxxx

5.1: Les questions et commentaires concernant les règles sont les bienvenues. Si des problèmes se posent pendant la Compétition, l'Administration du BC7 les abordera un par un en accord avec les Capitaines.

5.2: PLANNING :

* Sélection des Equipes - en cours...
* Finalisation des Règles et Catégories : en cours...
* Soumission des Scénarios - en cours...
* Vote et Choix des Scénarios - en cours...
* Début des Rounds - en cours...
* Echéance du premier Round - en cours...
chaque Round suivant : +en cours...
* Résultats : dès que possible...




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All team members : Drivers, Captains and Co-Captains need to register to the time submission site, so they can logon and send or modify times, or upload replays.
Here is a link to the registration page : http://www.gtchallenge.net/page/new/register.php

Additionally, all Captains and Co-Captains need to register to the public forum so as to be granted access to the private BC7 administration forum.
Here is a link to the registration page :
http://www.gtchallenge.net/phpBB2/profile.php?mode=register&sid=d551fb28b82cfd72b8932fc9929cf0db

Teams will be typed in manually by the BC7 administrator (Manucobalt), but this requires team members to be registered, so please register ASAP.

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Tous les Equipiers : Pilotes, Capitaines et Suppléants doivent être inscrits sur le site de soumission de chrono, afin de pouvoir se connecter pour soumettre ou modifier leurs chronos, et envoyer les ralentis.
Cliquez ici pour vous inscrire :
http://www.gtchallenge.net/page/new/register.php

En plus de cela, tous les Capitaines et Suppléants doivent être inscrits sur le forum public pour avoir accès au forum privé d'administration du BC7.
Cliquez ici pour vous inscrire :
http://www.gtchallenge.net/phpBB2/profile.php?mode=register&sid=d551fb28b82cfd72b8932fc9929cf0db

La composition des équipes sera saisie manuellement par l'administrateur du BC7 (Manucobalt), mais il faut pour cela que tous les Equipiers soit inscrits, donc inscrivez-vous dès que possible svp.
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Thanks :cheers:
 
It's French, use google or some other language translator.

EDIT: Here ya go,

Board Challenge 7 (BC7) is an international competition of race in line which joins together communities Internet gathered around the series of video plays Gran Turismo. Each community aligns a team made up of her best pilots and contributes in a series of races or turns launched whose result will indicate the fastest community. BC7, based on Gran Turismo 4, perpetuates the tradition of the races in line established by the preceding editions of Board Challenge, like by the various series of race on line run on the various forums of the Community Gran Turismo. 1.0 SERIES 1.1: Competition BC7 consists of a series of 10 Rounds. Each Round follows a Scenario either of type ' race simple' or of type ' turn lancé'. The Scenarios are divided of Categories by type of car, type of circuit, type of race and/or length of the race, or a combination of these criteria. 1.2: For reasons of times, the Scenarios will be proposed by administration BC7. A list of Scenarios is to propose and validated in agreement with the Captains and Co-Captains. 1.3: All the races take place in the arcade mode of GT4. 1.4: Length of the race: The Proposals for races can comprise 1 turn (hotlap) and Scenarios from 2 to 15 turns maximum. 1.5: The races comprising several turns must be run in only one session, without additional turn before or afterwards. The Pilot must launch a session of race, carry out the number of revolutions planned for the Round and leave as of the last accomplished turn. To safeguard the idle at this time records the totality of the turns as well as total time put to traverse the number of revolutions. 1.6: Selection of the Cars: all the Scenarios must use the standard Cars of play GT4. The Cars must be available in all the various versions of play (NTSC/PAL etc). The use of hybrids is proscribed. The purchasable Cars in concession in the play are preferable but safeguards containing 100% of the cars are available for the Pilots if a Scenario would use an accessible car only as reward. 1.7: Preparation of the Cars: all the Scenarios can include specific adjustments. The Proposals must indicate these modifications, parts or adjustments if it is necessary. 1.8: All the tests will take place in arcade mode and not in WP mode. 1.8.1: Modifications in Arcade mode: the "Complete Fast Adjustment" corresponds to the maximum power and the minimum weight. All the Scenarios Arcade must impose the use of the minimum weight. 1.8.2: Tires: all the Scenarios must specify le(s) type of tires and the adjustment of wear of the tires to be used if it is necessary. In the races in Arcade mode, the type of tires used by adversaries (AI) is with the discretion of each Pilot. 1.8.3: Assistances with piloting: the adjustments of the assistances to piloting is left with the discretion of the Pilot except if the Scenario imposes these adjustments. 1.8.4: Controllers: the controller (lever or wheel) and the transmission (automatic or manual) are left with the discretion of each Pilot. 1.8.5: All the Scenarios must be run without pre-qualification making it possible to improve the position on the grid. 1.8.6: The adjustments necessary will be brought to prevent that a circuit or a car is not used more than one once. These adjustments will be brought by the Administration of the BC7 in agreement with the Teams concerned. 1.8.7: the Points are allotted to each Équipe/Pilote after each Round on the basis of following grid: 1st: 30 pts 2e: 27 pts 3e: 25 pts 4e: 23 pts 5e: 21 pts 6th: 20 pts 7th: 19 pts 8th: 18 pts 9th: 17 pts 10th: 16 pts 11th: 15 pts 12e: 14 pts 13e: 13 pts 14e: 12 pts 15e: 11 pts 16th-25e 1pts 1.9: Championship: the Teams will be classified on the basis of total number of gained Points. In the event of equality, the Team cash the greatest number of victories (or in the event of new equality, the greatest number of second places, even third, fourth, etc so necessary) will be declared champion. 2.0: TEAMS 2.1: Composition of the Teams: each Team comprises 10 Pilots and 2 Substitutes. These Pilots and Substitutes are appointed and registered near the Administration of the BC7 before the Inscription closure. The registered Team-members have access to a forum of specific discussion devoted to the rules, information and results. The Teams having evil to recruit 10 Pilots can ask for an Exemption in this Article. Each request for Exemption will be examined individually by the Administration of the BC7 and the Captains of Team. 2.2: Administration of the Teams: each Team appoints a Captain who represents it at the time of the exchanges with the Administration of the BC7. Each Team appoints also a Substitute in the event of absence for the Captain. The Captain and the Substitute can also be Pilotes, with the discretion of the Team. The Captain and the Substitute have access to a special forum dedicated to the Administration of the BC7. 2.3: Participation of the Teams: each Pilot takes part in one and only one Round, except in the case of the Teams having less than 10 Pilots profiting from an Exemption. The Substitutes can take part to the maximum with a Round. It is not necessary to indicate as a preliminary which Pilot will run which Round, but only one time will be accepted for each Pilot (or numbers it defined time by way of derogation). 2.4: Selection of the Teams: each Team selects her Pilots as good seems to him. A Pilot cannot form part of more than one Team. Each Community can register more than one Team, provided each Team respects the criterion above. 2.5: Additional participants: each Team can have additional Participants in support of the registered Pilots. The support brought can take any form except running subjected time. The number of additional Participants is not limited and these participants do not need to be known Administration of the BC7. 3.0: PAYMENT OF THE RACES 3.1: The whole of the payment below is subjected to the checking of the idles by a Committee of Checking. The idles are checked by all the means available in GT4. If the means available in the play do not make it possible to slice the case clearly, of the additional means as the video recording could be implemented at the discretion of the Administration of the BC7 and the Committee of Checking. 3.2: The Committee of Checking is consisted of the Administration of the BC7, the Captains of Team and/or nonparticipating external Inspectors. The exact composition of the Committee must be given before the first race does not start. 3.3: The objective of the BC7 is to ensure that 100% of subjected times are clean. Nevertheless, the rules recognize that races implying of the adversaries not players (AI) or comprising several turns to maintain 100% clean are practically impossible. The system of penalty describes below aims at managing the minor infringements. The obviously voluntary infringements like crossing through grass, to be pressed on a wall as well as the voluntary or involuntary contacts with adversaries resulting in a saving of time are sufficient for the immediate disqualification of the time subjected without continuation of the Checking. 3.4: the Circuit: the Circuit consists of all the zones comprising a coating of the type asphalts (includes the pavements and vibrators), paving stones, bricks or any other type of coating. The zones corresponding to one of the preceding types are included even if they are partially covered with dust, sands or gravel. 3.4.1: The following coatings form part of the Circuit: - the tarmac - gutters - pavements - any vibrator out of concrete, stone, etc (cf Nürburgring) - any coating of one of these types located beyond a gutter or pavement. - all tarmac partially covered of dust or sand (cf El Capitan) 3.4.2: The following zones do not form part of the Circuit: - meadows - grass in general - ground - gravel and zones of safety - paving stones partially covered with grass (grasscrete) 3.4.3: Urban races: all the zones covered with asphalt or concrete form part of the Circuit, independently of the presence of road signs (lines, streaked). The physical cones, barriers or other delimitations mark the limit of the Circuit everywhere where they are present. 3.4.4: Road races: all the zones covered with asphalt or concrete form part of the Circuit, including the pavements, vibrators and the painted zones, except for the zones excluded to the 3.4.2 3.4.5: Rally: all the accessible zones form part of the Circuit except for the zones excluded to the 3.4.2. The tracks of rally are free of the concept of coating. The invisible walls are regarded as walls and are excluded. 3.5: Except track: At least 2 tires must remain in contact with the Circuit at any moment. If one or more tires leave the ground, it is the projection of these tires vertically on the Circuit which must be in contact with the Circuit. If 3 or 4 tires leave the Circuit, the car is considered Except Piste. The rallys are not concerned with this rule. 3.6: Contact with the environment: any change of direction or speed not resulting from the action from the Pilot on the Controller occurring in the vicinity immediate of a wall or a barrier (visible or invisible) is considered a Contact. The Minor Contacts can be completely prohibited or simply penalized according to the format of the race (cf 3.9) 3.6.1: any Major Contact with the environment is formally prohibited and results in an immediate disqualification from the time subjected without continuation from the Checking. A Contact is famous Majeur if the front face (calenders, headlight, before avoid-shock) is the first point of impact, which in a real race would damage the car while making it inconduisible. The Contacts whose point of impact is located on the side of the car are not regarded as Majeurs, except cases envisaged by the following paragraphs. 3.6.2: any Contact reducing the speed of the car of more than 5 mph or 8 km/h is famous a Major Contact. 3.7: Contact with the Adversaries: any change of direction or speed not resulting from the action from the Pilot on the Controller occurring in the vicinity immediate of an Adversary is considered a Contact. The Major Contacts resulting in a saving of time (car pushed by the back or being pressed on an adversary with braking or in curve) are formally prohibited and result in an immediate disqualification from the time subjected without continuation from the Checking. The Minor Contacts not resulting in a saving of time can be completely prohibited or simply penalized according to the format of the race (cf 3.9) 3.8: Penalties: Except Tracks or Contacts Minor and involuntary Penalties according to the table will be sanctioned below. If the Round is of launched turn type, the Pilot can subject a Stopwatch of Replacement 100% clean and slower than the original in order to avoid a Penalty. The Stopwatch of Replacement must be subjected before the race end to be valid. 3.9: Launched turns: being given the nature of the Rounds of launched the turn type, these stopwatches must be 100% clean. All Except Track or Contact results in the disqualification of the stopwatch. 3.9.1: Short races (less than 5 turns): Except Minor Tracks and Contacts result in a Penalty added to the Stopwatch according to the table below: 1 Except Track or Contact: in progress... 2 Except Track or Contacts: in progress... 3 Except Track or Contacts: in progress... 4 or more Except Track or Contacts: Disqualification 3.9.2: Long races (more than 10 turns) and races long distance: Except Minor Tracks and Contacts result in a Penalty added to the Stopwatch according to the table below: 1 Except Track or Contact: no penalty 2 Except Track or Contacts: in progress... 3 Except Track or Contacts: in progress... 4 Except Track or Contacts: in progress... 5 Except Track or Contacts: in progress... 6 or more Except Track or Contacts: Disqualification 3.10 Any infringement with the rules above or the specific rules to each Round (car, adjustments, circuit, conditions of race, etc) is sanctioned by the disqualification of the Pilot and the attribution of zero Point for the Round. 4.0: TENDER OF THE STOPWATCHES AND THE IDLES 4.1: Tender of the Stopwatches: the subjected Stopwatch must correspond to the Stopwatch safeguarded in the interface of the GTChallenge.net site. No other type of Stopwatch (Newspaper or Analyzer) will be accepted. The Captains, Substitutes and Pilots must subject the Stopwatches for each Round via the interface of tender of Stopwatch of the GTChallenge.net site. In the event of impossibility, the sendings will have to arrive at the Administration of the BC7 before expiry of the period of tender announced. Any Stopwatch received after expiry of the period of tender will be refused and the Pilot will be sanctioned of an Abandonment and will mark zero Point for the Round. 4.2: Tender of the Idles: each Stopwatch must be checked by the intermediary of the corresponding Idle, provided by the Pilot. The Idles will be subjected preferably in the shape of a file Xport/Sharkport/MaxDrive via the interface of tender of Stopwatch of the GTChallenge.net site or in the event of impossibility, with the Administration of the BC7/Comité of Checking by posting the file in the topic corresponding only after the end of the test. The Pilots having none of these accessories cannot take part. The Idles must arrive to the Administration of the BC7 or the Committee of Checking in the 10 calendar days according to the end of the Round. The pilots must indicate their pseudo in the "Comment" of the replay to safeguard. In the event of sendings other (MP, Forum, Mail etc...) that by the interface of tender of Stopwatch of the GTChallenge.net site, Each Idle must be made out with following information: - Name of the Team - Name of the Pilot - Number of the Round 4.3: PUBLICATION OF THE RESULTS: the Provisional Results will be announced as soon as possible after the expiry of the Expiry of the Round. The organization is voluntary and will make any possible sound to announce the Results as soon as possible but cannot guarantee any time. The Official Results will be published as soon as the Checking will have been carried out for all the subjected Stopwatches. 5.0: VARIOUS xxxxxxx 5.1: The questions and comments concerning the rules are the welcomes. If problems arise during the Competition, the Administration of the BC7 will approach them one by one in agreement with the Captains. 5.2: PLANNING: * Selection of the Teams - in progress... * Finalization of the Rules and Categories: in progress... * Tender of the Scenarios - in progress... * Vote and Choice of the Scenarios - in progress... * Beginning of the Rounds - in progress... * Expiry of the first Round - in progress... each following Round: +en course... * Results: as soon as possible... ======================================== ========= All TEAM members: Drivers, Captains and Co-Captains need to register to the time submission site, so they edge logon and send gold modify times, but upload replays. Here is has link to the registration page: http://www.gtchallenge.net/page/new/register.php Additionally, all Captains and Co-Captains need to register to the public forum so have to Be granted access to the private BC7 administration forum. Here is has link to the registration page: http://www.gtchallenge.net/phpBB2/pr... 932fc9929cf0db Teams will Be typed in manually by the BC7 administrator (Manucobalt), goal this requires TEAM members to Be registered, so please register ASAP. All Team-members: Pilots, Captains and Substitutes must be registered on the site of tender of stopwatch, in order to be able to connect itself to subject or modify their stopwatches, and to send the idles. Click here to register you: http://www.gtchallenge.net/page/new/register.php In more of that, all the Captains and Substitutes must be registered on the public forum to have access to the private forum of administration of the BC7. Click here to register you: http://www.gtchallenge.net/phpBB2/pr... 932fc9929cf0db The composition of the teams will be seized manually by the administrator of the BC7 (Manucobalt), but it is necessary for that that all the Team-members is registered, therefore register you as soon as possible please ======================================== =========


WOW, that's ugly, you're gonna have to space it yourself.
 
Thats perfect mate 👍 ... I'm sorry to say I never even thought about another translator like google as I gathered most would be as mixed up as babbelfish when it spat it back at you all mixed up :dunce:

I have spaced all the above text out into order and pasted it back to the host forum to get the ball rolling 👍

You're a lifesaver man and have done a great service for many an OLR racer who is looking forward to this comp ... Cheers buddy :cool:

All the best
Regards
Ron :cheers:
 
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