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画角が広いのが一番の理由。それと主観視点のカメラにスプリングとダンパーが入っているせいですね。それでも、走行中のポーズメニューから「画角狭い」を選ぶと、かなり視界が振動しているのがわかります。RT @chocobo1228:視界の振動を再現しないのには何か理由があるんですか?
chocobo1228: Is there a reason "shaking vision" is not emulated in the game?
Kaz: A wide field of angle is mostly to blame. Also, it's because the camera is equipped with a spring and damper. However, if you set your field of vision to "narrow," you would notice that the view is actually shaking quite a bit.
PSNの仕様による制限なので、残念ながら出来ないようです。RT @kochan_lupin: @Kaz_Yamauchi ラウンジを作る際のコメントの最大文字数を後10文字程長く調整する事は可能ですか?
kochan_lupin: Can you make it so we can set the lounge description to something longer than just 10 letters?
Kaz: This is an issue with PSN. It's unfortunate, but we can' do anything about it.
気づいてくれてありがとう。そのあたりは相当がんばって挙動をイチから作り直しました。RT @ryubigandam: @Kaz_Yamauchiそういえば、GT5のドリフト、GT4より簡単になりましたねぇ~細かいセッティングしなくても、楽にドリフト出来るので、安心です‼
ryubigandam: Drifting in GT5 is much easier to pull off than in GT4... I'm happy we can drift without having to set it (the car) up in meticulous detail!
Kaz: Thanks for noticing that. We put in considerable effort creating from scratch the driving physics to make that possible.
それはNASCAR特有の「リーディングドラフト」を表現するためにあえてそうしているんです。RT @fom2896: @Kaz_Yamauchi AIに後ろから追突された時に、AIに押される感じになってコースオフしてしまう。NASCARシリーズなんかのオーバルだと致命的なんです
fom2896: When an AI driver rear ends me, I go off course as if I'm pushed around by the AI. In an oval course like NASCAR, this is fatal.
Kaz: That happens due to the physics engine's approximation of the "leading draft", a unique phenomenon in NASCAR.
「スキッドリカバリ−フォース」をONにしていませんか。ダートやスノーではOFFが正解です。RT @kurobuti060309: @Kaz_Yamauchi GT4よりGT5の方がダートやスノーでもグリップが利くのは気のせいでしょうか?
kurobuti060309: Is it just me, or there's a lot more grip on dirt and snow courses than in GT4?
Kaz: Do you have the "skid recovery force" turned on? It's better if you turn that off for dirt and snow courses.